tisdag 16 november 2010

En dag att minnas!



Det var väldigt längesen jag tipsade och snackade om musik, så jag tänkte att var dags idag. Det är nämligen så att jag fick reda på att ett band jag gillar släppte sitt nya album IDAG!
Och vilket band? Kanske inte de mest kända här, men någon har kanske hört talas om dem. De kallar sig för...

A DAY TO REMEMBER

Deras nya album heter What Separates You From Me och jag fell in love direkt! Musikstilen är typ en blandning av rock, metal och punk. Det innehåller growling, så tål du inte det så kanske du inte ska lyssna på dem...
Två av deras kanske mest kända låtar är covers, Since U Been Gone (Kelly Clarkson) & Over My Head [Cable Car] (The Fray). Asgrymma covers om du frågar mig.

Ifall du nu inte skulle gilla denna typ av musik så borde du ändå lyssna på deras låt If It Means A Lot To You. Den är lugn och, ja... Bara lyssna på den.. Du kommer inte ångra dig... (feat. Sierra Kusterbeck from VersaEmerge)

I alla fall, alla låter finns att hitta på Spotify och det finns även några på deras myspace.


"Let's try and act like this didn’t happen, follow your friends like you ever had them" - It's Complicated

1 kommentar:

  1. SV: Haha, inte så långt upp som man kan tro!
    Jag bor faktiskt ganska precis i mitten av Sverige! Mittpunkten ligger inte långt härifrån :D

    SvaraRadera