söndag 12 december 2010

Blodigt inlägg.....




Ida mår bra, har en bra familj och bra vänner. Hennes liv är bra. Men det ändras är hon hittar ett brev till hennes mamma. Ett brev från Manne, en man som påstår sig vara Idas pappa. Ida börjar fundera, dag och natt. Hennes liv blir svårt och hon hade inte klarat sig om det inte varit för hennes vänner, Nisa och Julia. Men en annan som också betyder mycket för Ida är Finn. Han är snygg, snäll och omtänksam.

Boken var inte alls vad jag hade tänkt mig. Själva historien låter spännande men när Anderberg Strollo skriver den var det tvärtemot. Jag vet inte hur jag ska förklara varför, men den var bara så tråkig! Jag började läsa den i oktober och den har ställts upp i hyllan ett antal gånger för att jag helt enkelt inte orkar läsa den, så jag är ganska nöjd med att har läst ut den.

Genom hela boken var det bara två ställen jag gillade. Det var när Ida spenderade tid med Finn. Det kändes som jag läste en helt annan bok. Jag blev chockad att det kunde finnas så bra avsnitt i en bok som Blod.


Författare: Åsa Anderberg Strollo
Titel: Blod
Sidor: 234
Utgivningsår: 2009
Första meningen: Hon vet vad hon måste göra, ändå har hon dragit ut på det i tre långa veckor.
Betyg: 2/10
Andra böcker av författaren: Bryta om
Förlag: Alfabeta

5 kommentarer:

  1. den låter ju ganska bra när man har läst om den på boksidor men nu ska jag då värkligen inte läsa den. Mend et skulle jag nog ändå itne gjort;)

    SvaraRadera
  2. Ska du börja fota böckerna?? :D Om det är så Va roligt! :D Det blir ju mer personligare :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Tack så mycket! Jag är ganska nöjd över den själv :)

    SvaraRadera
  4. SVAR: va bra att det funkar :) Själv har jag bara internet explore så jag kollar inte om designen funkar överallt... :)

    SvaraRadera
  5. Svar: Tyvärr tror jag inte att man boksida kommer hamna på internet, men jag ska se om jag inte kan få upp den :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera