tisdag 7 augusti 2012

Torquay del 1


Den 2 augusti sa jag till mig själv: "Nä, jag kommer aldrig mer skriva några inlägg. Nu är det slut!"
Men nu skriver jag ändå ett inlägg.... Varför? Jo...
Igår kväll, den 6 augusti, skrev en kompis från årets språkresa till mig på Facebook att hennes bästa kompis följer min blogg. WHAAAAAAT?!?!? var min respons. VEM DÅ?!

Jag visste att jag hade några följare, men när jag fick reda på detta gick det upp för mig att det faktiskt fanns RIKTIGA människor som läser min blogg! Och som dessutom tyckte det var synd att jag inte hade visat och berättat om mina inköp från England.

Tjejen jag snackar om är Anna, bookshelf.blogg.se, och jag vill tacka dig för detta!

Som ni kan läsa i rubriken så kommer här den första inlägget om de tre veckorna jag spenderade i Torquay, England.

_________________________________________________________________________

På lördagsmorgonen den 30 juni började min resa till Torquay, England. En resa som skulle visa sig vara en helt fantastisk upplevelse som jag aldrig kommer glömma.



De första dagarna var det väldigt dimmigt och grått. Överlag var vädret väldigt dåligt, vi fick en blandning av dimma, regn, blåst, mulet osv...
Bilden till vänster är tagen nere vid hamnen i Torquay, där vår samlingsplats var.
Bilden till höger är tagen vid en plats som kallas Wall Hills Walk och där gick vi först brant nedför och sedan brant uppför; ett väldigt bra och jobbigt träningspass!

 

Men mellan allt regn och rusk fick vi lite fint väder ändå. Här är lite bilder från hamnen. Det gula på bilden är en bananaboat som vi åkte på. Vi fick ta på oss våtdräkt, hjälm och flytväst och visst var det roligt men jag hade oturen att hamna i samma grupp som några danskor som inte ville trilla i vattnet så därför var jag lite besviken på det eftersom jag knappt blev blöt...



Det här är en panoramabild från nationalparken Dartmoor, en knapp timmes bussresa från Torquay. Vi hade otroligt tur med vädret den här dagen som ni kanske ser! En helt fantastisk plats!




Panoramabilden är tagen uppe från denna stora klippa/sten som vi besteg.









 

Poundland - Himmelriket på Jorden! Allt kostar endast 1 pund! (Tyvärr hade de inga böcker jag vill ha....)
Och bredvid Poundland kan man ana KFC. Käkade där för första gången i Torquay och MUMS vad gott det var!


Det var lite från min språkresa. Känner att jag skrev mycket om vädret men det får ni väl klara av (annars kunde ni ha skitit i att läsa det!) Och eftersom jag inte vet om jag får lägga upp bilder på folk så safeade jag och körde endast andra bilder.

Men detta får runda av första delen. Jag tänkte spara mina inköp till sist, men de kommer jag lovar! Ha det bra tills dess and DFTBA!


1 kommentar:

  1. YAY!:D När Ida berättade att det var en av hennes kompisar som hade handlat runt tio böcker så önskade jag så himla mycket att jag kunde få se vilka böcker det var(bara för att jag är en boknörd)^^ Inte visste jag då att jag faktiskt läste den personens blogg! Världen är verkligen liten, helt knäppt egentligen att min bästa kompis åkte på språkresa med en person vars blogg JAG har läst ett tag^^

    SvaraRadera