onsdag 8 augusti 2012

Torquay del 2

Hejsan allesammans!
Här kommer lite mer från språkresan!





De här fotona är tagna i Newquay, en stad som ligger en cirka tvåtimmes bussresa bort. Den här dagen hade vi som finast väder, det var säkert över 30 grader! Det var först meningen att vi skulle få lära oss surfa när vi var här, men tyvärr blev det inställt... Och då menar jag självklart att surfa i havet inte på Internet... xD
Den högra bilden är tagen inne på ett akvarium i Newquay där man kunde gå i en tunnel under en bassäng där bl a hajar, sköldpaddor och andra fiskar simmade runt.





Så här fina ben hade jag under den utflykten. Min kompis Rebecca (som bloggar här tillsammans med Ida, vet inte om de ska fortsätta blogga dock!) hade NÅGOT tråkigt på bussen och vad är roligare än att kladda ner mina ben...?

Hon är från Småland så där står några småländska ord såsom datten, kåv och måmo.

På mitt högra knä ser ni även hennes studseboll-alien som hon tyckte skulle vara med i ett avsnitt av Doctor Who (som hon för övrigt har fått mig att titta på och jag ÄLSKAR det!!!).


TUMMEN NER för alla discon som man var tvungen att gå på, två kvällar varje vecka. Jag hatar musiken och ljudvolymen är alldeles för hög så om man vill säga något till sin kompis får man skrika hals över huvud!
Däremot, TUMMEN UPP för Willy Wonkas Sour Nerds i smakerna äpple och citron!



Så här fint bodde jag, hade värsta lyxen och fick ett eget rum som var stort och med en underbar dubbelsäng! Förra året bodde jag och tre andra på en mindre ytan än vad jag bodde på i år själv. (Y)


Britter älskar ju heltäckningsmattor, det vet ni säkert allihop. Men att sedan lägga en matta på mattan är bara konstigt. MATTCEPTION! :O


Ni får stå ut ytterligare en dag innan ni får reda på mina inköp! ^^

Men innan jag slutar skriva så vill jag bara säga till alla: ÅK PÅ SPRÅKRESA! DET ÄR EN UPPLEVELSE SOM DU ALDRIG KOMMER ATT GLÖMMA!
Nä men seriöst, åk. NU! Jag har varit iväg två år nu och har fått vänner för livet, flera stycken och från olika länder. ÅK! Sen o andra sidan så lär man sig och förbättrar man sin engelska, och det är ju inte fel! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar