fredag 16 juli 2010

Nightlight av The Harvard Lampoon

Författare: The Harvard Lampoon
Titel: Nightlight
Sidor: 154
Förlag: Constable And Robinson

Boken handlar om Belle Goose som flyttar till Switchblade. Hennes klasskompis, Edwart, är en datanörd som inte bryr sig alls om tjejer. Belle får för sig att Edwart är en vampyr. Man följer med Belle genom en tid där hon försöker få Edwart att bita henne och göra henne till vampyr, och när hon besöker en kyrkogård och går på vampyr-bal.

Boken ger en många skratt även ifall jag tyckte det blev lite för överdrivet i slutet. För att förstå det roliga med boken ska man helst ha läst Twilight (så man har något att jämföra med), men jag skulle tro att boken är rolig även om man inte har läst den.

4/5

3 kommentarer:

  1. Verkar rolig! ;)
    Svar: Hej! Kul att du tycker om min blogg, det är alltid roligt att höra!
    Kolla gärna in mitt senaste blogginlägg, så får du tips och svar på din fråga :)
    /Sofie

    SvaraRadera
  2. Haha, så roligt har inte hört om den förr=)

    SvaraRadera
  3. Denna har jag aldrig hört talas om, haha!

    SvaraRadera