söndag 25 juli 2010

Tävling !

Kollade runt lite på Internet och hittade Malin Johanssons tävling. Tävling och tävling, det är mer en utlottning. Hon lottar ut en bok om dagen under Malmöfestival-veckan, 20-27 augusti, för att fira att sin blogg har fått över 10.000 besökare. För att delta ska man svara på sex frågor ....

Vilken är den bästa boken du någonsin läst?
Graceling av Kristin Cashore

Vilken bok har gjort dig förbannad?
Kan inte komma på någon speciell, men jag blir ofta irriterad på ungdomsböcker som bara handlar om tjejers problem runt killar, kompisar, skolan osv.

Vilken bok har fått dig att skratta som mest?
Läser inte mycket humoristiska böcker men får nog säga Nightlight av The Harvard Lampoon

Vilken bok har fått dig att gråta så du nästan drunknat?
Jag brukar inte gråta när jag läser böcker och kan inte komma ihåg att jag har gjort det, men om jag har så var det nog när jag läste Godnatt, Mister Tom av Michelle Magorian. Så sorglig ...

Vilken bok orkade du inte läsa färdigt?
Pojken i soffan av Sonya Hartnett

Vad tycker du kan förbättras med min blogg?
Det hade varit bra om man kunde välja mellan olika kategorier, t ex deckare, biografer osv... För att lättare hitta böcker man tycker om.


Tänkte även bjuda på en liten sommarbild :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar