lördag 3 augusti 2013

Bokbloggsträff i Lund

Igår träffades sju skånska bokbloggare på en restaurang i Lund och jag var en av dem. De andra var Frida och Agnes från Booklovin, Anna från Boktycke, Julia från Juliasdagbok samt de två nya Emme och Zozzo från Bokzoem. Allihop är så trevliga och vi förde samtal om Harry Potter, filmatiseringar av böcker, The Sims och hur lång tid det tar att göra pistageglass...? Alltså: en väldigt awesome kväll!

Även denna gång var det bokbyte och jag fick med mig tre böcker hem.




Agnes Cecilia av Maria Gripe

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson
Christine Falls av Benjamin Black

Jag gillar Skuggsviten och Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe så ska bli kul att läsa mer av henne.
Sara Ohlsson bok tog jag mest för den awesome titeln och det fina skicket.
Christine Falls är en deckare som jag tänker lämna vidare till min mamma då hon lär uppskatta den mer än mig (och tydligen Agnes, som var väldigt glad att bli av med den!)

När hälften av gänget hade lämnat slog det mig att vi borde fotat alla som var där, men jag fick i alla fall några på bild.
Agnes och Frida


Anna och jag

Tack igen för kvällen och må vi göra om det många gånger! :D

___________________________________________________________________

Har du tillgång att ta dig till Lund eller annan skånsk stad? Är du sugen på att vara med på en bokbloggsträff? Bli medlem i den här Facebookgruppen eller ta kontakt på annat sätt!

4 kommentarer:

  1. Tack själv! :D

    Men du glömde fixa gult hår till mig i paint.... ^^

    SvaraRadera
  2. Haha, nu blev det helt perfekt ^^

    SvaraRadera
  3. Ser jättetrevligt ut, jag önskar jag hade kunnat vara med. Kanske nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt ni verka ha haft och jag får dyka upp på nästa för denna gången blev det tight med tiden:) Pistageglass är godast i Italien och den glassen jag ätit mest nu under semestern:)

    SvaraRadera