söndag 1 augusti 2010

Bara ett liv - Sara Blædel

Författare: Sara Blædel
Titel: Bara ett liv
Sidor: 299
Förlag: Nordstedts

En morgon i september hittar en fiskare en flicka liggandes i vattnet - död. Hon hade en stenplatta fastbunden i midjan. Mord utredningen sattes igång och till en början antog man att det rörde sig om hedersmord, eftersom flickan var av jordanskt ursprung. Men var det så enkelt att någon i hennes familj var mördaren? Det hela gjordes svårare när ännu ett mord begicks...

Man får följa polisen Louise Rick genom utredningens händelser och förhör, och sina privata handlingar runt kompisar och familj.

Jag tycken boken var jättebra. Den var spännande, väldigt genomtänkt och välskriven. Jag lärde mig mer om den muslimska kulturen, hedersmord och mer inom islam. Det var verkligen intressant!

Detta är Saras tredje bok av fyra, men den första jag läser. Jag kommer definitivt läsa de andra också!

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar