fredag 27 augusti 2010

Bokbloggsjerka 27 - 30 augusti

Jaha, då var det dags igen för bokbloggsjerka (KLICKA HÄR!!). Jag har glömde helt bort att svara på de två senaste frågorna men denna gång ska det bli!
Denna periods fråga är:

LYSSNAR DU PÅ MUSIK NÄR DU LÄSER? OM JA, VILKEN ÄR DEN ULTIMATA ”LÄSARMUSIKEN” ENLIGT DIG (JUST I DETTA NU!)? OM NEJ, HAR DU NÅGON ANNAN RITUAL KRING LÄSANDET SOM DU KAN DELA MED DIG AV?

Ibland gör jag faktiskt det. Förra julen satt jag hela dagar och läste Breaking Dawn och spelade Amy MacDonalds' skiva, This Is The Life riktigt högt! Vill säga att jag tycker Amy MacDonald's skivor är de bästa att läsa till.
Jag kan inte lyssna på all sorts musik när jag läser. Det måste vara "bra" musik, sånt som jag gillar, t ex akustisk eller rock/punk. Det ska helst också vara låtar jag inte kan sjunga med i (Absolut inte Paramore-låtar!).
Varför jag har på musik är för att stänga ute alla andra ljud. Speciellt när folk omkring en pratar och babblar...

1 kommentar:

  1. Hmm, kanske måste prova om Amy MacDonald skulle fungera även för mig. Tur att man har Spotify så att man kan testa direkt!

    Tack för tipset :-)

    SvaraRadera