måndag 2 augusti 2010

Biblioteket !!

Idag öppnade biblioteket igen efter sommarstängt hela juli! Självklart skulle jag dit. På mitt bibliotek finns det något som heter sommarboken som går ut på att läsa sex böcker, skriva i ett häfte vad man tyckte och sen får man en bok som man själv får välja av de som biblioteket har valt ut. Detta för man max göra tre gånger. Det passar utmärkt för mig. Jag gör det jag brukar göra på sommaren och så får man gratis böcker! Det tackar man inte nej till!

Jag lämnade in två häften idag och valde då två böcker:

Vampyrens märke - P. C. Cast & Kristin Cast
Har läst andra delen och den var bra så varför då inte läsa den första? :)



Min typ brorsa - Johanna Lindbäck
Har länge velat läsa den men det har aldrig blivit av, men nu så.... snart ...
(Converse!! <3)




Passade även på att låna en bok!

Ibland bara måste man - David Levithan

6 kommentarer:

  1. Åå så skulle jag också vilja ha det på mitt biblotek!!
    Avis på ditt biblotek, heheXD

    SvaraRadera
  2. Du kan ju alltid föreslå för de som jobbar på ditt bibliotek att du skulle vilja ha det :P

    SvaraRadera
  3. Vampyrens märke vill jag läsa:)
    Jag längtar också efter Revolt! Fast jag borde läsa Fatta eld först...:P

    SvaraRadera
  4. Jag hade också bråttom till biblioteket när det öppnade efter sommarstängningen. Tyvärr är jag för gammal för att få några böcker för att jag läst i sommar men visst är det en bra idé?
    Hittade hit via bokbloggsjerkan och har inte hunnit kolla runt så mycket men jag undrar om du har läst Richelle Meads serie Vampir Academy, börjar med "Törst"?

    SvaraRadera
  5. Vampyrens märke är verkligen en riktigt bra bok!Ska söka efter andra :)

    SvaraRadera